Question about TED 20

When you have a very technical issue, let's try to ask John who is a real expert since he has spent more than 20 years of his life working on TE 20s !

In english here please

Modérateur: VINCENT

Question about TED 20

Message par webmaster » 24 Déc 2004, 10:24

John, 2 questions about TED 20 :

- What fuel is easy to find now to put in ?
- Have you got the correct ignition timing for the TED (you told me it is different than on the TEA)

Many thanks
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Re: Question about TED 20

Message par Invité » 24 Déc 2004, 23:12

webmaster a écrit:John, 2 questions about TED 20 :

- What fuel is easy to find now to put in ?
- Have you got the correct ignition timing for the TED (you told me it is different than on the TEA)

Many thanks

You can manufacture your own TVO that will be cheaper and the engine will run satisfactorily, just remember to get to the correct working temperature of 75deg C before you change over to TVO (make sure your temperature gauge is working properley and change your engine oil regularly (every 60working hours) or you will get premature engine wear and the grade of oil in the engines should be heavier than the gasoline models because of the higher temperatures involved. Make sure that the manifold cover is fitted too so it will keep the manifold as hot as possible and will vaporise more easily..

Recipe 1.
75% paraffin (cheap)
15% Petrol (ignition/vaporization)
10% Diesel (upper-cylinder lubrication)

recipe 2.
20 litres 28 second central heating paraffin
5 litres of unleaded petrol
3 litres diesel (I use red diesel)

Recipe 3.
4 gall heating oil
1 gall petrol
1/5th pint 2 stroke oil

These recipes come from the FoFH site so they should be ok.
If you have anymore questions regarding this problem just mail me again please.
Regarding the ignition timing for these TVO engines it should be 6deg BTDC, it is important that you use the correct spark plugs on these engines when you are running on TVO or you will have misfire problems, originally they were Champion N21 set to .030" - .035"( .76 - .89m/m) Contacts should be set to .010" - .012" (.25 -.30m/m) 6volt models and .014" - .016" (.36 - ..42m/m) 12volt models. It is ok to use equivelant plugs as the Champion type but we always used to get better results with the Champions. Heat range is important.
any further questions regarding this just ask.
Invité
 

Message par webmaster » 25 Déc 2004, 19:23

Wonderful, many thanks john

Traduction :

tu peux faire ton propre TVO (carburant) ce qui sera moins cher et le moteur marchera correctement, il faut juste ne pas oublier d'attendre la temperature de 75°C avant de passer au TVO (s'assurer que la jauge de temperature fonctionne correctement et changer l'huile moteur regulierement (toutes les 60 heures de travail) ou sinon on aura une usure prematuree du moteur. L'indice de viscosité de l'huile doit être superieur aux modeles essence a cause des temperatures supérieures ici. S'assurer que la tole de protection sur le collecteur d'admission est bien presente , elle aide a conserver le collecteur aussi chaud que possible et la vaporisation se fera plus facilement



recette 1

75 % de petrole lampant (?)
15% d'essence
10 % de gasole

recette 2

20 litres 28 de petrole lampant
5 litres d'essence sans plomb
3 litres de gazole ou de fuel

Recette 3

4 gallons petrole lampant
1 gallon d'essence
1/5 pint d'huile 2T


Ces recettes proviennent du site FoFH et donc elles devraient être ok
Si tu as plus de question sur ce sujet, ecris moi a nouveau stp


Concernant le calage de l'allumage pour ces moteurs TVO, il devrait être 6 degrés BTDC (Before Top Dead Center - avant PMH)

c'est important d'utiliser les bonnes bougies sur ces moteurs quand ils fonctionnent au TVO ou sinon on a des ratés. Initialement, il s agissait de Champion N21 reglees a .030" - .035"( .76 - .89m/m) . Les contacts (rupteur ?) doivent être reglés à .010" - .012" (.25 -.30m/m) sur les modeles 6V et à .014" - .016" (.36 - ..42m/m) pour les modeles 12V. Pas de pb pour utiliser des bougies equivalentes aux champion mais nous avons remarqué qu'on avait toujours de meilleurs resultats avec les champion. La gamme de chaleur est importante
demander pour toute question supplémentaire
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