Modérateurs : Fabrice ff30, VINCENT
ponyman a écrit:Merci Seppi.
Des photos de standart 80 j'en ai quelques-unes aussi, j'ai aussi deux standart 80 sur mes tracteurs à la maison
En fait je voudrais savoir s'il est possible de différencier un standart 80 d'un standart 85, vu d'extérieur.
J'ai bien repéré la différence de hauteur de culasse (85,7 pour le "80" et 94,23 pour le "85") mais y a t'il autre chose soit mécanique, soit avec les numéros.
Standard Motor Company Engine number ranges
80mm petrol engine from S1E - S100204E (up to tractor serial number TE A 172598) 23.9HP. The combustion chamber of these engines is almost round. There is much more cut out of this chamber than the later engines. The depth, however, is shallower, being about 0.75". The top of the head is marked only with an X. Both the Inlet and the Exhaust valve throats were 1 1/8" in diameter.The valve lift was 0.270". Later engines are different.
These engines were fitted to tractors designated:-
TE-A 20 (Standard, Normal Width)
TE-C 20 (Narrow)
TE-K 20 (Vineyard)
As far as we can tell, when changing to the 85mm engine, they re-started numbering from the nearest round number
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85mm petrol engine S100501E - S117000E (up to S112390E were 6volt) then SC1E - SC102519E, 28.2HP These engines are all of the squish action Cylinder Head and Water Delivery Tube type. Water pump on Head to deliver direct into tube. The combustion chamber in these heads are oval in shape and only 1.1" deep being 6:1 compression ratio. The letters SM 2 are cast into the top, beneath the rocker cover. All 85mm engines have a valve lift of 0.2985", which is greater than the 80mm engines. It retains the 1 1/8" Valve Throat Diameter.
ponyman a écrit:
Pour le biunivoque, on a quand même là un bout d'idée sur la chose même si c'est plutôt un rang qu'un individu :
Le 80 aurait été monté jusqu'au TEA 172598
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